1. Duurzame en groeiende stad

1.4 Mobiliteit

Projecten

Onderstaand is de voortgang van de projecten opgenomen binnen dit programma met de top 3 van de kwantitatieve risico’s.

Inhoud

Planning

Financiën

Risico's

Ja

De inhoud en de scope van het project zijn in lijn met de laatste besluitvorming.

Ja

De voortgang van het project is in lijn met de planning van de laatste besluitvorming.

Ja

De huidige financiële positie is in lijn met de financiële planning uit de laatste besluitvorming.

Ja

Het betreft een klein en beheersbaar risico

Risico

Er is een risico dat de inhoud en de scope van de laatste besluitvorming niet haalbaar zijn.

Risico

Er is een risico dat de planning van het project conform de laatste besluitvorming niet wordt gehaald.

Risico

Er is een risico dat het budget, vastgesteld bij de laatste besluitvorming, zal worden overschreden.

Risico

Het betreft een middelgroot risico

Nee

De inhoud en de scope van het project wijken af van de laatste besluitvorming.

Nee

De voortgang van het project is niet in lijn met de planning uit de laatste besluitvorming.

Nee

De huidige financiële positie is niet in lijn met de financiële planning uit de laatste besluitvorming.

Nee

Het betreft een groot risico

Tabel: PP.1.4.1

Project

Westelijke ontsluiting

Kosten project

Bijdrage van derden

Saldo

Totaal budget/krediet:

68.342

68.342

-

Realisatie

Lasten/ Baten

27.115

26.695

420

Inhoud

Planning

Financiën

Stand van zaken cf besluitvorming?

Kwantitatieve risico's

Risicocategorie

Omschrijving risico

Acties

Vorige rapp

Huidige rapp

Er wordt onvoldoende aanvullend budget gevonden voor het realiseren van de huidige scope

1. Lobby-traject voor aanvullend extern budget
2. Verkenning naar scope-aanpassing

Ondanks voldoende geld is vervolg aanbesteding met huidige scope niet haalbaar.

1. Verkenning naar scope- aanpassing
2. Afstemming met Provincie Utrecht

Scopewijziging blijkt niet haalbaar

Inzichtelijk maken consequenties

Benoemde risico's zijn uit 2020.
Naar aanleiding van gewijzigde inzichten begin 2021: VERDER kent een inspanningsverlichting (conform de subsidievoorwaarden Provincie Utrecht die hierop van toepassing zijn). Dit betekent dat het financiële risico dat we lopen alleen van toepassing is, als we 1. niet voldoen aan de voorwaarden van VERDER (zonder terugwerkende kracht) en 2. zodra bijvoorbeeld het project stopt en er sprake is van afrondingskosten en eventuele schadeclaims derden.
Voor wat betreft het inzichtelijk maken consequenties scopewijziging: De scenario-analye die hiervoor is opgesteld wordt in maart 2021 in college behandeld en doorgestuurd aan de raad.         

Tabel: PP.1.4.2

Project

Fietsparkeren

Kosten project

Bijdrage van derden

Saldo

Totaal budget/krediet:

12.398

12.398

-

Realisatie

Lasten/ Baten

2.262

2.398

-136

Inhoud

Planning

Financiën

Stand van zaken cf besluitvorming?

Kwantitatieve risico's

Risicocategorie

Omschrijving risico

Acties

Vorige rapp

Huidige rapp

1. BTW risico over realisatiekosten fietskelder. Hier is (landelijk) nog geen structurele oplossing voor.

1. Landelijk heeft dit nog niet tot BTW terugbetalingen geleid. Dit wordt in de realisatieovereenkomst met ProRail / NS geregeld.

2. Aanbestedingsrisico, aanbestedingsmarkt, corona maatregelen zijn grillig en onvoorspelbaar, dit kan leiden tot meerkosten.

2. Voor de aanbesteding wordt er een aanbestedingsraming opgesteld, deze moet passen binnen de budgetten. Anders start de aanbesteding niet.

3. Vormgeving toegang ligt nog niet vast. Hier wordt nog over geparticipeerd. Dit kan tot meerkosten leiden.

3. Tijdens participatietraject en daarop volgende besluitvorming sturen op budget

4. Voor het verkrijgen van een recht op doorgang naar de fietskelder vraagt de nieuwe eigenaar nu een vergoeding. Daarnaast is er discussie over te nemen maatregelen.

3. Tijdens opstellen overeenkomst en daarop volgende besluitvorming sturen op budget

Toelichting: Aanbesteding is vertraagd door de verkoop van "De Conducteur"

Deze pagina is gebouwd op 05/27/2021 12:23:59 met de export van 05/25/2021 13:50:49